Změny u Calvina Kleina a nevšední novinky
Je to již více než rok, co v jádru módního giganta Calvin Klein proběhly velké změny. Kreativní manažerem značky byl jmenován Raf Simons a dostal na starost strategii značky jako celku, tedy značek CK Platinum, CK Jeans, CK Underwear, CK Home a CK Collection. Pod taktovkou tohoto pána jsou všechny služby, které souvisí s designem, marketingem, komunikací a kreativními službami. Jeho první kolekce byla naplánována na letošní podzim.
Vedení značky se rozhodlo pro razantní změny. Calvin Klein se nyní řídí novou globální kreativní strategií, jejímž cílem je sjednocení všech značek do jediné podoby. Vše začalo již v roce 2013, kdy firma zpětně odkoupila značky pro spodní džínsy a spodní prádlo Calvin Klein. Zda jde o správné kroky a společnost dosáhne vysněné mety v podobě celosvětových tržeb ve výši 10 miliard dolarů, však ukáže až čas. Snahou manažerů je také posílení všeobecného vnímání brandu a stabilní růst v budoucích letech.
Generální ředitel Steve Shiffman uvedl, že jmenování Rafa Simonse představuje významný krok pro společnost a její důležitou novou kapitolu. Považuje ho za výjimečnou osobnost oděvního průmyslu a pevně věří, že značka díky němu upevní pozici jedničky na poli globálních lifestylových značek. Simons se tak stal prvním kreativním vizionářem ve vedení společnosti od dob Kleina.
Společně se Simonsem značka získala i dalšího odborníka. Pozici kreativního ředitele obsadil Pieter Mulier, který se stal Simonsovým přímým podřízeným. K úkolům tohoto muže patří uvádění nových kreativních divizí, příprava nových kolekcí a doplňků a řízení týmů návrhářů.
Co se týče poptávky po značce u nás, oproti většině ostatních států mají čeští zákazníci zájem především o spodní prádlo pro ženy. V posledních letech však vzrostl i zájem o svetry. Ovšem těžko říct, jestli se někdo odváží a oblékne si jeden z nejnovějších kousků – má poměrně běžné rukávy, ale předek je „nahý“, respektive tak vypadá. Vypadá vskutku extravagantně a je k dostání v síti maloobchodů Ssense.